Učitelka výtvarné a dramatické výchovy Veronika Marková připravila s žáky druhého stupně dva úžasné projekty. Nahlédněte do jejich galerie umění!
"Posledních několik týdnů jsme se s žáky šestých a sedmých tříd věnovali dlouhodobému projektu, kdy jsme sledovali, jak na nás působí současné i staré výtvarné umění," vysvětluje Veronika Marková. "Hledali jsme historické souvislosti, pozorovali, vyhledávali na internetu i v knihách a objevovali. Díky tomu vznikly mimo jiné i tyto dva zajímavé výstupy, které si můžete nyní prohlédnout i vy," zve pedagožka.
OBRAZÁRNA
Tato prezentace zahrnuje obrazy z období od 19. století do poloviny 20. století, s jejichž výběrem si dali práci žáci 6. a 7. tříd. Obrazárnu pedagožka poskytla i žákům 5. tříd, kteří se pak také mohli přidat do závěrečného hlasování.
Nejoblíbenější obraz:
Frederic Edwin Church: Období dešťů (11 hlasů z 59)
Nejvíce nelíbivý:
Paul Klee: Počátek úsměvu (12 hlasů z 59)
Součástí dotazníku bylo také zamyšlení nad touto otázkou: Kdybyste mohli nějaký obraz někomu věnovat, komu by to bylo? Proč? Z šetření vyplynulo, že nejčastěji by děti obraz věnovaly prarodičům, rodičům nebo kamarádům.
OŽIVLÉ OBRAZY
Tento projekt spojuje výtvarnou i dramatickou výchovu - žáci se v něm totiž sami stali obrazy. "Některá ztvárnění jsou originální, jiná zase k nerozeznání od předlohy. I v tomto případě se přidali žáci 5. tříd," přibližuje Veronika Marková. U dívek byl prý nejpopulárnější obraz Dívka s perlou, u chlapců Výkřik.
V e-knize uvidíte i další díla, včetně zástupců současného umění a jedné reprodukce.