Horní menu

Drobečková navigace

Úvod > Škola > Aktuality > Distanční výuka očima dětí

Distanční výuka očima dětí



učení je nad hlavu.jpgV říjnovém vydání školních novin Nástupiště jsme na téma distanční výuka otiskli komentáře Báry Klesalové a Jana Brabce. Slíbili jsme další povedené články žáků mediální výchovy - a zde jsou.
                                                                                                          (Ilustrační foto: Elisabeth Daniel a Natálie Blahová)

ELLAMAE PENNELL: "Doma nás mnoho věcí rozptyluje"

O čem dnes žáci a studenti nejvíce mluví? Samozřejmě, že o covidu a o distanční výuce. Také o tom velmi přemýšlím a tady je několik mých názorů, proč distanční výuka ano a proč ne.   
Na jedné straně je přínosná, protože můžeme dostat více pomoci od naší rodiny, než nám může dát učitel, který má na starosti celou třídu.  Ale někdy rodina už něco zapomněla nebo neví přesně všechno, co se učíme. 
Učit se doma je těžké, protože doma nás mnoho věcí rozptyluje, více než ve škole. Ale máme více času na přípravu, protože nemusíme jezdit do školy. Můžeme mít víc přestávek, když potřebujeme.  
Doma chybí osobní kontakt s učiteli i spolužáky - i když si můžeme psát, není to stejné. Učitel ve třídě může hned pomoci radou, když je třeba. Ale doma musíme čekat hodiny nebo i dokonce dny, než se nám opravené chyby vrátí. Když učitel nedělá videokonference, ale jen posílá seznam úkolů, pak je to všechno ještě těžší. 
Distanční výuka má tedy své výhody i nevýhody. Osobně bych raději šla zpátky do školy. 

 

LAURA STEINOVÁ: "Učím se samostatnosti"

Zpráva o tom, že se opět začneme učit z domova, mě zaskočila. Nečekala jsem to. 
Nejsem z Prahy, a tak je pro mě velkou výhodou, že nemusím dojíždět a vstávat v 5:45. Práci si můžete rozvrhnout podle sebe, a to mi vyhovuje.
Mojí mamce se ale nelíbí, že trávím spoustu času u počítače. Je pro ni složitější zorganizovat celodenní chod domácnosti. Je ale ráda, že trávíme víc času pohromadě a odpadají starosti s dojížděním. Distanční výuka mě učí líp si zorganizovat práci, rozvrhnout čas a být samostatnější.

 

ADÉLA RESLOVÁ: "Nemusím nosit roušky"blahova.png

Distanční výuka má svoje výhody i nevýhody. Můžu trávit více času s rodinou, nebo se učit v pyžamu. A hlavně nemusím nosit roušky, což je asi ta největší výhoda.
Na druhou stranu nějaké učivo nepochopím, je v tom docela zmatek. Videohovory se docela sekají. Ale ta největší nevýhoda je ta, že se tolik nemůžu vídat s kamarády.

 

VANESA MRÁZOVÁ: Seznamuji se s novým programem"

Hlavní výhodu distanční výuky vidím v tom, že se seznamuji s novým programem Microsoft Teams, který byl pro mě dodnes neznámý. Ráno si taky můžu přispat, nemusím vstávat do školy tak brzo jako při prezenční výuce.
Distanční výuka má ale také nevýhody. Dnes se mi například stalo, že se mi program na vyučování seknul, a já jsem u všech viděla vypnut kamery. Za chvilinku už to bylo v pořádku, nevím, jestli to tak viděli i ostatní, ale já jsem to tak měla. Nebo se může ztratit zvuk. Taky nemám osobní kontakt se spolužáky a učitelkami, které mohou učivo hned vysvětlit.  

 

DANIELA BRYCHNÁČOVÁ: "Nevím, jak to bude o Vánocích"

Od minulého týdne jsem doma, protože kvůli koronaviru zavřeli školy a učíme se z domova. Ale možná v listopadu půjdu do školy a já už se těším, že zase uvidím svoji spolužačku Janu a na nádraží v Říčanech potkám kamarádku Aničku. Také je lepší, když nám látku v předmětech vysvětlují učitelé, kteří tomu rozumí.
Nejdřív byl problém i se připojit do výuky přes počítač. Ale teď už nám připojení funguje a dokonce se nám podařilo spustit i kameru a mikrofon. Já i máma jsme měly velkou radost. Jenom nevím, jak to bude v prosinci a o Vánocích a jestli budeme ve škole mít vánoční oslavu a rozloučení. Ale až bude nový rok 2021, tak doufám, že školu zase otevřou, i kdybychom museli stále nosit roušky. Nevím, jak dlouho bude tady ten koronavirus, ale nechci aby se to ještě víc zhoršilo v celé České republice.
Moje máma je trochu nervózní, protože někdy není schopná moje učení se mnou dělat. Mám toho učení hodně a taky chci dělat svoji práci, co mě baví. Pořád si píšu večer deník, co jsem všechno dneska dělala, už je skoro celý popsaný.

 

ELISABETH DANIEL: "Z počátku to moc lidí neumělo"

Pomocí aplikace, kterou si stáhneme do počítače, nám od všech učitelů přicházejí úkoly a my máme víc času na jejich zpracování než ve škole. Můžeme si sami určit, který předmět chceme dělat dříve, který později. Při online hodinách máme možnost se vidět s paní učitelkou a se spolužáky a případné dotazy nám paní učitelka zodpoví.
Jenže z počátku to s tou aplikací moc dětí neumělo, což byl problém. Další nevýhodou je to, že distanční výuka nemůže nahradit přímý sociální kontakt.

 

VALENTÝNA MAROUNKOVÁ: "Můžu chodit do školy v pyžamu"

Výhodou distanční výuky je to, že můžu být doma a výuku si rozložit do celého dne. Mám na pochopení více času. Nemusím tak brzy vstávat a můžu chodit do školy v pyžamu. 
Ale na druhou stranu nemám kontakt s učiteli a se spolužáky a hůře chápu nové učivo. Ne všechno jsou mi rodiče a sourozenci schopní vysvětlit.

 

JANA NOVOTNÁ: "Už aby se škola otevřela"

Je pro mě těžké napsat, jaké výhody má distanční výuka, protože moc ráda chodím do školy. Vysvětlím proč. Ve škole mám mnoho kamarádů, se kterými se sice můžu přes počítač vidět, ale není to ono. Člověk si neužije tolik srandy. Učení mi také jde lépe, když jsem ve třídě s ostatními a hlavně s paní učitelkou. Myslím, že i paní učitelky jsou rády, když nás při výuce vidí.
A co mi ještě doma chybí? Školní jídelna. Moc ráda jím a maminka říká, že jsem “buřtík”. Už aby se škola otevřela.